donderdag 13 oktober 2016

Een bear-ear-hoodie voor Piek

Vorige week kreeg ik ’s avonds laat een linkje doorgestuurd van een haakpatroon. Het was een ‘bear-ear-hoodie’. Een muts en col ineen met twee schattige berenoortjes erop. Superleuk en eentje om te onthouden. Het bestandje sloeg ik op op mijn computer onder het kopje ‘leuke ideeën’. Ik ben immers aan het proberen om mijn focus te houden en eerst te haken, breien, naaien of macrameeën wat op het programma staat of wat is besteld.


Een paar dagen later kwam ik de mama van Piek op school tegen en ze begon over de beren-oren-hoodie. Nietsvermoedend bedankte ik haar voor het doorsturen van het linkje, waarop ze antwoordde: Piek wil er wel een, maar ik kan hem niet maken…
Al mijn cellen in mijn lijf beginnen dan te trillen en te ratelen en voor ik het wist vroeg ik al aan Piek welke kleur ze wilde…daaaaag focus….daaaag programma ging het in mijn achterhoofd.
Maar de kleur was al gekozen en de bear-ear-hoodie was coming up!
Roomwit, wilde Piek graag. Voor bij haar marineblauwe winterjas. Mooie combi!
En Piek had mazzel want ik had net een hele bestelling slofjes af en het was prachtig weer in het weekend. Strategisch nam ik de hond, mijn jongens, een picknickmand en een tas vol schepjes en zandauto’s mee naar de Loonse en Drunense Duinen. Bubbles kon lekker rennen daar, de jongens graven en spelen en ik….. een stevig begin maken aan de hoodie van Piek. 
Lossen, vasten, stokjes, heerlijk zachte wol. Je raadt het al; het werd een heerlijke middag.


Met nog een paar uurtjes van de maandag erbij was de hoodie klaar om te passen…. Ssssppannend, ook voor Piek want zij had inmiddels via social media al meegekregen dat ik met haar muts bezig was.
Maar oooo, wat stond hij leuk en dat terwijl de oren en de knoopjes er nog niet eens op zaten…
Morgen, als je weer uit school komt, is ie klaar Piek!
En zo ging het. Piek sliep een nachtje, ging naar school en taddaaaaa!!!!



Wil jij ook zo’n heerlijk zachte en warme beren-oren-hoodie? Stuur dan een mailtje via deze knop en bestel er een. Ze kosten 22,50 euro. De grootte kan aangepast worden en de kleur is naar wens. Via de webwinkel kan ook: www.isaenbila.nl/winterwear.
Groetjessss,

Angelique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten