dinsdag 17 maart 2015

My lucky day!



Iedere morgen breng ik mijn oudste met de bakfiets naar school. Zijn broertje zit altijd naast hem en vaak ook een of meerdere oppaskindjes. Op dinsdag moet ik daarna altijd weer als de wiedeweerga naar huis omdat om kwart voor negen Pieter voor de deur staat.
Zo ook vandaag. Met een flinke vaart reden we de laatste straat in om thuis te komen. Het beloofde een mooie dag te worden; de zon weerkaatste al stevig op het goud van de kerkklok. 'Oja, het oud-papier en de grijze container moeten nog buiten, niet vergeten!', herinnerde een rommelige straat me eraan.
En toen.... zag ik dat goed? Met slippende banden kwam ik een stukje verder tot stilstand. Op de stoep stond een hele groep dozen en containers. In twee van die dozen stonden rollen papier. Opgerolde gedetailleerde kaarten. Geografische kaarten. Of om eenvoudig te zeggen: landkaarten, 1 op 50. Wauw!
De doosjes stonden daar zo netjes naast elkaar met de stuk voor stuk netjes opgerolde landkaarten. Alsof de eigenaar ze weg moest doen met pijn in het hart en de doosjes vooral vooraan bij het groepje zette in de hoop dat een liefhebber ze zou zien en mee zou nemen.
Nou, ik heb die taak op me genomen, hihihihi.
Op Instagram volg ik een flink aantal stylisten en do-it-yourselfers en zij posten regelmatig items met dergelijke kaarten. De ene keer is ermee origami gevouwen, dan is er een kaart ingelijst of zelfs een kadootje mee ingepakt. Wat zal ik er mee gaan doen? Ik denk dat ik daar vandaag eens lekker over nadenken in het zonnetje....

Oja, we waren ook nog op tijd thuis voor Pieter!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten